Jasper - Projektipäällikkö

 

Työskentelen ohjausjärjestelmien (pääasiassa xcrane ja myös osittain logger) projektipäällikkönä. Vastaan myynnistä ja yhteydenpidosta nykyisille asiakkaille. Etsin asiakkaille heidän tarpeisiinsa sopivimman kokonaisratkaisun ja toimin yhdyshenkilönä asiakkaan ja tuotannon sekä tilausten ja laskutusten välillä. Lisäksi hoidan uusien nimikkeiden hinnoittelun.

Työurani Technionilla alkoi vuonna 2017 tuotannon kesätöissä, jonne päädyin kyseltyäni diplomityöntekopaikkaa, mutta minut rekryttiinkin suoraan kesätöihin. Työskentelin muutenkin täällä myös opiskelujen ohessa. Yritys oli minulle entuudestaan tuttu, sillä olin aiemmin työskennellyt perheyrityksessämme, joka oli Technionin asiakas. Tunsinkin siis logger-tuotteet myös sitä kautta hyvin jo ennen tänne tuloa.

Nykyisessä tehtävässäni aloitin vuonna 2020. Aluksi tehtävänimike oli myynnin tekninen tuki, ja projektipäällikkyys tuli mukaan kuvioihin saman vuoden lopussa. Ensialkuun tehtävänäni oli yleensä löytää sopivin tuote tai ratkaisu asiakkaalle. Työnkuvani on muuttunut aloitusvuosista hyvinkin paljon monimuotoisemmaksi ja vastuullisemmaksi. Nykyään minulla on vastuu laajemmasta kokonaisuudesta, jossa pyritään hakemaan järkevin kokonaisratkaisu asiakkaalle. Usein ratkaisu saadaan kasattua jo olemassa olevista johtosarjoista ja komponenteista. Jos valikoimasta ei löydy valmiita komponentteja, pohdin yhdessä suunnittelijoiden kanssa sopivia uusia johtosarjaratkaisuja. Teen myös yhteistyötä toimittajien kanssa, kun selvittelen vaikkapa sitä, millaisia joystickejä tarvitaan. Minulle kuuluu lisäksi uusien ratkaisujen hinnoittelu.

 

   

 

Tyypillistä työpäivää minulla ei ole, vaan muutoksia päivään tulee aina – kun asiakas soittaa jonkun äkillisen tarpeen vuoksi, siihen on rakennettava ratkaisu välittömästi. Tyypillistä on kuitenkin se, että käytännössä joka päivä työhöni kuuluu yhteydenpitoa asiakkaiden kanssa ja teknisten ratkaisujen löytämistä heidän tarpeisiinsa. Työ on usein ongelmanratkaisua, jossa selvitän, miten asiat voitaisiin ratkoa olemassa olevilla ratkaisuilla, tarvitaanko uusia ratkaisuja ja miten uudet ratkaisut tehdään järkevimmin, eli esimerkiksi mietitään, voisiko joku muu asiakas tarvita saman tyyppisen ratkaisun.

Parasta työssäni onkin juuri ongelmanratkaisu ja asiakkaalle sopivan ratkaisun löytäminen siten, että kaikki ovat tyytyväisiä. Toinen ykkösasia työssäni on se, että saan olla tekemisissä ja vuorovaikutuksessa erilaisten ihmisten kanssa. Yksittäistä, erityisesti mieleen jäänyttä, onnistumista työssäni en osaakaan mainita, vaan jokainen järjestelmä, jonka saan toimimaan niin, että asiakas on tyytyväinen, on yhtä tärkeä. Onnistumisen tunne tulee aina, kun ratkaisen asiakkaan tilanteen niin, että kaikki ovat tyytyväisiä.

Technionilla saan hyvin vapaat kädet suunnitella itse, miten työni toteutan. Työporukassamme on mahtavaa kuitenkin myös se, että kaikkea ei tarvitse tietää itse, eikä ratkoa yksin. Jos en itse tiedä jotain, aina löytyy joku, jolta kysyä. Kannustavassa työyhteisössämme kaikki auttavat toisiaan empimättä.

 

Kiinnostaako sinua ura Technionilla?

Ota yhteyttä tai lähetä avoin hakemuksesi suoraan osoitteeseen hr@technion.fi.